Звіт директора 2025
Звіт директора ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Кисляк Гайсинської міської ради Пастушенка В. О. про його діяльність на посаді
протягом 2024-2025 навчального року.
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб підвести певні підсумки роботи колективу закладу освіти, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2024-2025 навчального року.
1. Загальна інформація про заклад освіти.
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Кисляк Гайсинської міської ради є комунальною власністю Гайсинської міської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Гайсинської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження. Заклад освіти розташований в 6 пристосованих приміщеннях , земельна ділянка, на якій розміщена школа, має площу 2,2 га. У 2024-2025 навчальному році в закладі працювало 15 педагогічних працівники та 8 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 67 учнів у 10 класах, середня наповнюваність класів становить 7 учнів. При школі працює дошкільна група з короткотривалим перебуванням, у якій виховуються 7 дітей.
2. Кадрове забезпечення.
У 2024-2025 навчальному році штатними працівниками ЗЗСО І-ІІІ ст.с. Кисляк була забезпечена на 95%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі кадрів враховується фахова підготовка, особисті якості, працездатність. Протягом року своєчасно здійснювалась заміна тимчасово відсутніх вчителів. Замість вчителів, які були відсутні по хворобі чи перебували на курсах підвищення кваліфікації проводилася фахова заміна уроків.
За якісним складом рівень педагогічних працівників нашої школи є достатньо високим: 8 учителів має вищу кваліфікаційну категорію, І -5, ІІ – 1, 1 спеціаліст, 1- 10 т.р., що говорить про значний досвід колективу. Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 19,6 год.
3. Навчальна діяльність учнів.
Протягом 2024-2025 н.р. освітній процес відбувався у очній формі навчання. Діяльність закладу освіти висвітлювалась на шкільному веб-сайті: http://ksl.gnedu.vn.ua/. та на офіційній сторінці закладу освіти в ФБ. Наша школа здійснювала освітній процес з допомогою єдиної платформи. Усі учні 1-10 класів переведені на наступний рік навчання, 11 клас випущено зі школи. Педагоги надавали психологічну підтримку учням, вели роз’яснювальну роботу серед батьківської громади та здобувачів освіти, мотивували на сумлінну працю як вагомий вклад кожного у перемогу України. Впродовж навчального року здійснювався моніторинговий підхід до якості навчальних досягнень учнів, взагалі всього навчального процесу. Це давало змогу здійснювати порівняльний аналіз різних ділянок роботи, робити певні висновки і вживати необхідних заходів. П’ять учнів учнів 5-8,10 класів нагороджено Похвальним листом. Одна випускниця нагороджена свідоцтвом з відзнакою.
На кінець навчального року в школі навчається 67 учнів, з них 4 учні – сімейна форма навчання (перебувають закордоном), атестовано 51 учень 5-11 класів.
З високим рівнем знань навчальний рік закінчили 5 учнів 3-11 класів: Кондратюк Марічка ( 7 клас),Гладій Дар’я, Неборачок Вероніка (8 клас), Присяжнюк Владислав (10 клас),Гладій Вікторія ( 11 клас).
З високим і достатнім рівнем – 15 учнів 5 -11 класів. Це Бордя Дарія та Неборачок Владислав( 5клас), Полозун Дарія, Корчова Анна( 6 клас), Кіпоть Олександр, Приймак тарас, ( 7 клас), Яворська Єлізабет (8 клас), Кравчук Артур, Лівінський Олександр, ( 9 клас), Кожухар Іван (10 клас), Слободянюк Маргарита, Ліхольот Владислав, Кондратюк Михайло, Суржик Аліна, Дорошенко Діана (11 клас).
Учні 1,2 класів оцінювалися вербально, а 4 класу рівнево.
Відсоток якості навчальних досягнень учнів 5 – 11 класів – 39,2 %.
З початковим рівнем знань немає.
На результативність перш за все вплинуло довготривале перебування на навчанні з використанням дистанційних технологій та негативний вплив на психіку учнів і вчителів подій, пов’язаних з агресією росії на території нашої держави. Варто кожному вчителеві це врахувати та спланувати у своїй роботі заходи та окремі години спрямовані на подолання освітніх втрат та на підвищення ефективності роботи в напрямку підвищення якості освіти. Тому питання підвищення престижу знань серед учнів та батьківської громади закладу залишається надзвичайно важливим.
Відповідно до рішення педагогічної ради від 31.08.2024 №1, протягом навчального року вербальному оцінюванню підлягали результати навчання учнів 1-2 класів. У 3-4 класах здійснювалось рівневе оцінювання. Учні 5 класу на протязі вересня та жовтня теж оцінювалися рівнево. Учні 6, 7 класів бально. За результатами року учні початкової школи отримали свідоцтва досягнень.
Відповідно до «Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу», затвердженого наказом МОН України від 08.05.2019 № 621 року, наказу МОН України від 01.03.2021 № 268 «ЗМІНИ до Порядку переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу» наказу МОН України від 15.05.23р. № 563 « Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» та на підставі рішення педагогічної ради ( протокол № 11 від 30.05.2025 року ) 61 учень переведено на наступний рік навчання.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, затверджений Законом України від 23 липня 2024 р. № 3891-ІХ, пункту 3 розділу І, пунктів 1, 6 розділу ІV Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 за № 8/32979, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року» від 29 жовтня 2024 року № 4034-IX, з метою збереження життя і здоров’я здобувачів освіти в умовах воєнного стану 16 учнів початкової школи, 9 учнів 9 класу та 8 випускників 11 класу були звільнені від проходження ДПА у 2024 – 2025 н.р.. Всі випускники зареєструвалися на НМТ.
Потребує уваги педагогів питання виявлення учнів з непересічними можливостями, подолання інертності та байдужості у пізнанні нового , підвищення мотивації учасників освітнього процесу до здобуття знань та застосування їх на практиці.
У 2024 -2025 н.р. відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів (наказ МОН, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099), та наказу по школі № 92 від 04.11.2024 року «Про підсумки І етапу та участь учнів закладу в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін 2024-2025н.р.» в закладі проведено І етап всеукраїнських учнівських олімпіад, у якому взяли участь 46 здобувачів освіти 5- 11 класів. Переможців було направлено до участі у ІІ етапі випробувань з таких предметів: українська мова та література, англійська мова, біологія, хімія, математика, історія і правознавство.
Плідною є і робота учнів школи. У 2024-2025 н.р. вони брали участь у предметних олімпіадах ІІ етапу, конкурсах та змаганнях:
Ø районна олімпіада з трудового навчання(ІІІ місце –учень 9 класу Кравчук А.)
Ø районна олімпіада з фізики ( V місце – учениця 7 класу Кондратюк М.)
Ø Учениця 11 класу Суржик А. призер конкурсу «Зіркова мрія – 2025» у номінації «Художнє читання».
Ø змагання з волейболу хлопці ( ІІІ місце);
4. Методична робота.
Було проведено предметні тижні з української мови та літератури, біології та хімії, фізики, географії, мистецтва, етики та початкових класів. В рамках шкільного конкурсу « Учитель року – 25» фахову майстерність демонстрували вчителі: зарубіжна література ( Сомик Н.І.), равознавство ( Задорожний В.П.), технології ( Хібовська С.А., Бордя А.Б.).
Згідно затвердженого графіку всі вчителі проходять курси підвищення кваліфікації. Протягом навчального року атестовано із підтвердженням вищої категорій педагогічних працівників Шевчук О. А.. Шевчук О. А. присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, Борді Н. М. та Хібовській С. А. присвоєно першу кваліфікаційну категорію, Скрипник О. В. та Хібовській С. А. присвоєно другу кваліфікаційну категорію
У 2024-2025 навчальному році шкільний колектив працював над методичною темою: «Формування компетентної особистості засобами інноваційних педагогічних технологій» та було проведено психолого-педагогічні семінари – на тему: «Формувальне оцінювання, сучасні вимоги до успішного навчання». Проведено тематичні педради : «Про запобігання та протидії булінгу у навчальному закладі. Конфлікти в учнівському середовищі, ознаки булінгу», «Про реалізацію Концепції НУШ в 7-9 класах : успіхи та перспективи», « Освіта в умовах воєнного стану: адаптація до викликів часу», « Презентація «з досвіду роботи» ШМО вчителів із застосування інноваційних педагогічних технологій для формування компетентнісної особистості».
Питання, які виносились на контроль, були обговорені на нараді при
директорові. Деякі питання згідно з річним планом узагальнені наказами.
Стан виховної роботи вивчався за напрямками « Громадянське» та « Трудове» виховання.
5. Виховна та позакласна робота.
Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:
• військово-патріотичне виховання;
• громадянсько-правове виховання;
• екологічне виховання;
• художньо-естетичне виховання;
• родинно-сімейне виховання;
• моральне виховання
; • профорієнтаційне виховання;
• превентивне виховання
• формування здорового способу життя;
• розвиток творчих здібностей.
Зміст виховної діяльності будується у відповідності до визначених ключових ліній:
• ціннісне ставлення до себе;
• ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
• ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
• ціннісне ставлення до праці;
• ціннісне ставлення до природи;
• ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістова наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави. Навчально-виховний процес організовано відповідно до навчального плану на 2024/2025 навчальний рік та плану роботи школи. Робота закладу здійснювалася згідно з чинним законодавством і спрямовувалася на виконання основних завдань і положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей»,
Педагогічний колектив в своїй діяльності керувався Основними орієнтирами учнів в закладі, які включають залучення школярів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, екологічної, що організовуються у позакласний час. Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2024-2025 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, уміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ. Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей. Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками. Виховна робота в 2024-2025 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних дій, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями. Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя та створюють умови для розвитку творчої особистості.
З метою поширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та превентивної роботи, а також забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості у 2024-2025 навчальному році було проведено такі заходи:
• День знань
• День козацтва, захисників і захисниць України
• тиждень права
• виставки «Новорічна іграшка своїми руками»
• виставки «Великодня писанка»
• дійство до Дня Святого Миколая
• проведення акцій: «Милосердя», «Відкрий серце – подаруй любов», « З любов’ю для захисників»;
• конкурси малюнків;
• Тижня книги;
• святкова пошта до дня святого Валентина
• проведення загальношкільного Дня здоров’я .
Активно брали участь у проведенні таких місячників:
• „Увага! Діти на дорозі!”;
• Місячника правового виховання;
• Тиждень «Протидії булінгу».
На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним колективом проводилася системна робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно вели облік відвідування учнями навчальних занять. Інформація про систематичні пропуски окремих учнів використовувалася під час проведення засідання педради, для індивідуальних бесід з учнями та батьками, під час проведення батьківських зборів. З учнями, які пропускають заняття без поважних причин, систематично проводилася профілактична робота. Протягом 2024-2025 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час навчальновиховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Велика увага приділяється патріотичному вихованню, традиційно проводилися заходи присвячені Дню Збройних Сил України, Дню українського козацтва, Дню виводу військ з Афганістану, Дню захисників та захисниць України, вшануванню пам’яті героїв Небесної Сотні, загиблих військових та цивільних у російсько-українській війні та воїнів АТО. Протягом 2024-2025 навчального року втілювалась в життя Концепція національно-патріотичного виховання, підвищувався рівень превентивної роботи, яка передбачає впровадження системи підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки. Превентивне виховання забезпечується на законодавчому рівні Законом України "Про охорону дитинства"; Законом України "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю"; постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров’я населення", постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми». Серед недоліків, які мали місце в виховній роботі ліцею, спостерігався недостатній рівень системності в корекційній та превентивній роботі; низька результативність роботи з учнями, які без поважних причин пропускали заняття. Питання виховної роботи виносилися для обговорення на засідання педагогічної ради: «Роль класного керівника у формуванні здорового працездатного колективу», «Про формування безпечного освітнього простору, запобігання булінгу та мобінгу в освітньому закладі. Шляхи його виявлення та попередження». Питання екологічного виховання в умовах сьогодення теж набуло неабиякої актуальності. Згідно з річним планом виховної роботи на 2024-2025 н.р. у ліцеї проходили заходи до Міжнародного Дня захисту тварин, акції «Турбота про птахів», «Пташині їдальні» зі встановлення годівничок. Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році.
Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави. Педагогічний колектив окреслив такі завдання на 2024-2025 н.р.:
керуючись Законом України «Про загальну середню освіту», Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепцією національно-патріотичного виховання та Програмами в галузі освіти, де визначені завдання загальної середньої освіти, наш ліцей головну увагу у виховній роботі акцентує на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, зі свідомим ставленням до обов’язків;
на формуванні особистості учня;
вихованні поваги до національних цінностей нашого народу;
виробленні навичок здорового способу життя;
готовності до подальшої соціалізації. Беручи до уваги Концепцію національно-патріотичного виховання, наказ Міністерства «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді», пріоритетними в роботі педагогічних працівників із означеної проблеми залишаються:
• упровадження просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;
• використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;
• ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;
• запобігання проявам екстремізму, расової та релігійної та національної нетерпимості;
• впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками навчально-виховного процесу;
Педагогічним працівникам необхідно забезпечити неухильне виконання спільного наказу Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України "Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення".
Велику увагу необхідно приділяти учням, які виховуються у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, з метою попередження безпритульності й бездоглядності, насильства над неповнолітніми, підліткової злочинності та правопорушень, запобігання торгівлі дітьми. Педагогічному колективу необхідно здійснювати:
• внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічного працівника, соціального педагога;
• інформувати службу у справах дітей;
• здійснювати психолого-педагогічний супровід таких дітей;
• контролювати відвідування ними навчальних занять та якість навчання;
• активно залучати до громадської та гурткової роботи тощо.
Особливе місце в житті школи посіла участь у військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»). Рій нашої школи « Нескорені серця» продемонстрував силу духу, єдність, витривалість та достойно представив школу на районному етапі гри .
Окрасою року стала перемога учениці 11 класу Суржик Аліни у конкурсі «Зіркова мрія – 2025» у номінації «Художнє читання». Її натхненне виконання поезії було високо оцінено журі Грамотою. Грамотою відділу освіти за підготовку переможця була нагороджена і вчителька української мови та літератури Твердохліб О.А.
Не оминули й спортивні успіхи. Учні стали активними учасниками районних змагань із футболу, волейболу, тенісу. Команда хлопців нашої школи виборола ІІІ місце з волейболу у районних змаганнях, продемонструвавши волю до перемоги, силу духу і згуртованість.
Та найзначнішою подією року стала благодійна лотерея «Гільзи перемоги», що проходила у прямому ефірі. Цей проєкт згуртував шкільну громаду навколо благородної мети — допомоги нашим воїнам. Лотами на лотереї стали гільзи, розписані вчителем – волонтером Якубчик О.М.. За отримані кошти ми закупили та передали нашим хлопцям -односельчанам три павербанки.
Особливої ваги набуває питання патріотичного виховання учнів. Особливо необхідно посилити національно-патріотичний характер навчання та виховання, передбачивши використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв українського народу. Важливим завданням є підготовка старшокласників до дорослого, сімейного життя. Відродити в народні звичаї, які становлять серцевину сімейно-побутової культури і мають потужний виховний потенціал, – одне з найважливіших і невідкладних завдань педагогів. Важливе значення матиме живе спілкування з батьками учнів, які бережуть сімейні традиції, шанують далеких предків, рід, сім’ю, історію українського народу, рідного краю.
6. Профорієнтаційна робота.
Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Кисляк здійснюється під час освітнього процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках трудового навчання, виховних заходах.
Активізувалась в цьому році профорієнтаційна робота. Проводяться зустрічі з представниками навчальних закладів, доводиться інформація про Дні відкритих дверей у ВНЗ. Відбулися онлайн зустрічі із представниками професійних училищ Віничини.
7. Фінансово-господарська діяльність.
Будівлі закладу підтримуються в належному стані. Не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам закладу. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії.
Впродовж першої половини навчального року було здійснено закупівлю товарів за кошти місцевого бюджету на суму близько 150 тис. грн.
З 01.01.2025 закладу освіти надано фінансову автономію. Впродовж другої половини навчального року закладом освіти було заключено договорів на загальну суму 946500 грн, за рахунок місцевого бюджету.
До управління справами закладу залучені батьки. У кожному класі є батьківські комітети. Саме співпраця є запорукою функціонування і розвитку нашого закладу. Дякуємо Вам, батьки. Ваша допомога неоціненна. Ми створили безпечні та комфортні умови для навчання та виховання наших дітей. Велике спасибі за взаєморозуміння та підтримку.
Адміністрацією закладу приділяється достатньо уваги естетичному вигляду закладу освіти. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. Своєчасно обрізаються дерева, кущі. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.
Зрозуміло, я як директор використовую для цього усі можливі резерви: спонсорські кошти, позабюджетні кошти. Для створення комфортних умов для учнів залучалась допомога ФГ «Чиста Криниця», ( за що щиро вдячний Ковальчуку С.М., Ковальчук Н.Г.)
8. Управлінська діяльність.
Управління Закладом освіти здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішкільного контролю та календарними планами вчителів-предметників і планами виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток закладу.
У закладі освіти в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу, використовуються матеріали сайтів Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання закладу, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У закладі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом освітнього процесу і в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради закладу, відповідних наказах. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація закладу приймає певні управлінські рішення.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва ЗЗСО І-ІІІ ступенів с. Кисляк близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.